مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش قوانین فوتبال دستی، آنچه نیاز است در مورد فوتبال دستی بدانیم.

آموزش قوانین فوتبال دستی، آنچه نیاز است در مورد فوتبال دستی بدانیم.

این بازی را می‌توان در سالن‌های سرپوشیده، در فضای باز و حتی در خانه نیز انجام داد. فوتبال دستی می تواند توسط دو نفر (به صورت تک تک) و همچنین با چهار نفر (دو تیم دو نفره) برگزار گردد. در این حالت، یک بازیکن معمولا دو ردیف دروازه بان و دفاع را کنترل می کند و دیگر هم تیمی او دو ردیف خط میانی و خط حمله را در دست دارد و یک تا ۴ نفر هم می‌توانند ذخیره باشند. در مسابقات غیر رسمی، حضور سه یا چهار بازیکن در هر طرف میز نیز رایج است.


زمان بازی فوتبال دستی:

در مسابقات تیمی‌ و انفرادی در ۵ زمان ۱۵ دقیقه‌ای ورزشکاران با هم رقابت می‌کنند. زمان استراحت بین هر ست ۳۰ ثانیه است. این زمان می تواند در آموزش فوتبال دستی و تمرینات بیشتر باشد اما در مسابقات حرفه ای تنها ۳۰ ثانیه بین هر ست فرصت دارید که استراحت کنید. بازیکن برنده حداقل ۳ ست از ۵ ست بازی را باید از آن خود کرده باشد. تعداد گل های هدف در بازی فوتبالدستی ۵ یا ۱۰ حساب میشود ولی در بازی سبک بنزینی تعداد نهایی گل ها ۷ می باشد.


آموزش بازی فوتبال دستی:

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

بازی زمانی شروع می شود که توپ به راحتی با دست جلوی پاهای آدمک ها در مرکز میز قرار گیرد و یا از سوراخ کنار دیواره در مرکز میز وارد صفحه بازی شود. برای تعیین اینکه کدام یک از بازیکنان یا تیم برای اولین بار حق شروع بازی را دارد استفاده از یک سکه معمول تر است.

بازیکنان باید با لباس و کفش ورزشی مناسب در مسابقات شرکت کنند.

در ابتدای مسابقه برای مشخص شدن این که چه کسی بازی را شروع کند یا چه کسی در کدام طرف میز بایستد از سکه استفاده می شود. پس از اتمام اولین ست بازی، تیمی که آخرین گل را زده ست بعدی را شروع می کند.

کسی که برای اولین بار یا بعد از گل خوردن بخواهد بازی را شروع کند توپ را جلو پای بازیکن وسط قرار می دهد و با صدای بلند به حریف اعلام آمادگی می کند. تا زمانی که حریف اعلام آمادگی نکرده است نمی توان بازی را شروع کرد. حتما در شروع بازی باید توپ بین دو آدمک میانی به حرکت دربیاید و بعد از یک مکث کوتاه ضربه زده شود. این کار را حتی در حین آموزش فوتبال دستی هم انجام دهید.


شمارنده گل در فوتبال دستی:

هر تیم بعد از زدن گل، باید شمارنده کنار زمینش را یکی افزایش دهد. حال اگر به هر دلیلی فراموش کنند این کار را انجام دهند و بازی را شروع کنند گل آن ها پرپر خواهد شد و برای زدن آن دوباره باید تلاش کنند!

اگر توپی وارد دروازه شود اما به علت شدت زیاد ضربه زننده، توپ به داخل زمین برگردد گل محسوب می شود و بازی متوقف خواهد شد.

اگر بر اثر شدت ضربه توپ از زمین خارج شود اوت اتفاق افتاده است و تیم حریف بازی را از زیر میله دو آدمکی اش می بایست شروع کند.

قاعده حرکت دادن ۵ میله برای مسابقات قهرمانی اعمال می شود که بازیکن باید تمام دسته های خود را همزمان حرکت داده تا بتواند توپ را در کمتر از ده ثانیه به سه میله خود منتقل کند. پس یک بازیکن حرفه ای فوتبالدستی با شروع بازی در عرض ۱۵ ثانیه توپ را با مهارت باید از ۵ میله عبور دهد.

به توپی که بین دو بازیکن به صورتی قرار بگیرد که هیچ کدام نتوانند به آن ضربه بزنند توپ مرده می گویند. توپ مرده در هر قسمت از زمین متعلق به بازیکنی است که توپ به دروازه بان او نزدیک تر است. پس این موضوع را به عنوان یکی از فرمول های فوتبال دستی به خاطر بسپارید. این بازیکن باید توپ را بردارد و بازی را از زیر میله دو آدمکی شروع کند. حالا اگر توپ دقیقا در وسط زمین مانده باشد! توپ متعلق به تیمی است که آخرین گل را زده است. اگر توپ مرده در سمت دفاع و پشت میله دوم ایستاده باشد، بازیکن دفاع باید آن را حرکت دهد. هدف این است که بازیکنان از یک توپ مرده نهایت استفاده را کرده و امتیازگیری کنند.

زمانی که توپ در زیر پای بازیکن فوتبال دستی قرار دارد نباید دست از روی همان میله برداشته شود یعنی باید حداقل بین دو بازیکن پاس کاری انجام شده و بعد ضربه زده شود.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده