مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فوتبال دستی ، قوانین فوتبال دستی ، تاریخچه و معرفی

فوتبال دستی ، قوانین فوتبال دستی ، تاریخچه و معرفی

در میان تمامی بازی های رومیزی و صفحه ای یکی از جذاب ترین بازی ها فوتبال دستی است. بازی هایی نظیر فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، میز بیلیارد و ... به صورت گروهی انجام میشوند و هیجان بالایی دارند. فوتبال دستی یا همان فوتبال رومیزی یک بازی سرگرم کننده رومیزی است که ورزش فوتبال واقعی را شبیه سازی می کند   .به این بازی در زبان انگلیسی Table Football، آمریکایی Table Soccer و در آلمانی Tischfussball، Kicker و یا Kroekeln گفته می شود.

بازی فوتبال دستی را میتوان با اعضای خانواده در سنین مختلف یا با گروهی از دوستان انجام داد و به همین دلیل است که این بازی در میان مردم بسیار طرفدار دارد و علاوه بر اینکه در باشگاه ها انواع حرفه ای آن موجود است دربسیاری از خانه ها هم انواع خانگی و تاشو این بازی دیده میشود که هم فضای کمی را اشغال میکنند و هم برای اعضای خانواده و مهمان ها بسیار مهیج و جالب هستند.

 

ممکن است شما هنوز از طرفداران فوتبال دستی نباشید و تا به حال بازی نکرده باشید اما اکثر شما افرادی را دیده اید که با شور و هیجان بالایی مشغول بازی فوتبال دستی هستند و تلاش میکنند تا میله های هدایتگر آدمک ها را طوری تکان دهند که توپ را به سمت دروازه حریف برانند و گل بزنند.

این بازی در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارد همچنین تنوع مدل ها و قیمت های این بازی نیز بالا است و افراد میتوانند برای کاربرد های متفاوتی و با اهداف متفاوتی این بازی را خریداری کنند.


پیشنهاد میشود برای دیدن انواع فوتبال دستی و قیمت های آن ها اینجا کلیک کنید.


این بازی دارای هشت دسته و میله است و هر تیم باید چهار میله(دسته) را کنترل کند. تیم ها میتوانند تک نفره با دو نفره باشند. هدف نهایی در این بازی گل زدن به دروازه حریف است.

جالب باشد که بدانید، در سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی برای رقابت‌های حرفه‌ای، فوتبال دستی هم وجود دارد. فوتبال دستی برای مراکز تفریحی، منازل، وقت استراحت کارکنان ادارات و…، تفریح جالب و مناسبی است. در ادامه درباره برخی قوانین این بازی مطالبی خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد. شما میتوانید قوانین خود را برای اجرای این بازی داشته باشید اما اگر میخواهید بصورت حرفه ای و اصولی فوتبال دستی بازی کنید و یا در مسابقات داخلی یا بین المللی این بازی شرکت کنید پیشنهاد میشود با قوانین بین المللی فوتبالدستی آشنایی کامل داشته باشید.

قوانین فوتبال دستی

·         بازیکنان باید با لباس و کفش ورزشی مناسب در مسابقات شرکت کنند. پس با شلوار لی یا کفش پاشنه بلند مسابقه تان را شروع نکنید.

·         در ابتدای مسابقه برای مشخص شدن این که چه کسی بازی را شروع کند از سکه استفاده می شود.

·          کسی که برای اولین بار یا بعد از گل خوردن بخواهد بازی را شروع کند توپ را جلو پای بازیکن وسط قرار می دهد و با صدای بلند به حریف اعلام آمادگی می کند. تا زمانی که حریف اعلام آمادگی نکرده است نمی توان بازی را شروع کرد.

·         حتما در شروع بازی باید توپ بین دو آدمک میانی به حرکت دربیاید و بعد از یک مکث کوتاه ضربه زده شود.

·         جریمه حرکات اشتباه اعلام خطا خواهد بود و هر سه خطایی که یک تیم مرتکب شود یک ضربه پنالتی به حریفش تقدیم خواهد شد.

·         توپ بر روی نقطه پنالتی که کنار مهاجم وسط قرار دارد، کاشته می شود و توسط مهاجمان زده می شود.

·         صحبت کردن، بد نفس کشیدن و هر گونه صدایی که منجر به حواس پرتی حریف شود در حین بازی خطا محسوب می شود.

·         زمانی که تیمی به گل رسید می تواند خوشحالی از خود بروز دهد، ولی در حین بازی باید سکوت را رعایت کند.

·         ضربه زدن به میز و لرزاندن آن در حین بازی خطا محسوب می شود.

·          همیشه دو داور در طرفین میز می ایستند و انگشت شست خود را بر روی میز قرار می دهند. اگر لرزشی را احساس کنند به تیم خاطی اخطار خواهند داد.

·          هر تیم بعد از زدن گل، باید شمارنده کنار زمینش را یکی افزایش دهد. حال اگر بر اثر جوگیری یا آلزایمر فراموش کنند این کار را انجام دهند و بازی را شروع کنند گل آن ها مورد قبول قرار نمیگیرد.

·          اگر توپی وارد دروازه شود اما به علت شدت زیاد ضربه زننده، توپ به داخل زمین برگردد گل محسوب می شود و بازی متوقف خواهد شد.

·          چرخاندن میله بیش از یک دور یعنی 360 درجه خطا محسوب می شود. پس دسته را بین دو دست تان نگیرید و نچرخانید.

·         زمانی که توپ زیر میله 2 یا 3 آدمکی است، بازیکن 15 ثانیه فرصت دارد تا ضربه بزند در غیر این صورت خطا اتفاق خواهد افتاد. این زمان برای میله 5 آدمکی 10 ثانیه است. اگر توپ در زیر پای بازیکن شما باشد و حریف تان میله اش را الکی به کناره های زمین بکوبد زمانی که به شما فرصت داده شده است دوباره از اول شروع خواهد شد و شما 10 یا 15 ثانیه فرصت خواهید داشت.

·         به توپی که بین دو بازیکن به صورتی قرار بگیرد که هیچ کدام نتوانند به آن ضربه بزنند توپ مرده می گویند. توپ مرده در هر قسمت از زمین متعلق به بازیکنی است که توپ به دروازه بان او نزدیک تر است. توپ را برمی دارد و بازی را از زیر میله دو آدمکی شروع می کند. حالا اگر توپ دقیقا در وسط زمین مرد! توپ متعلق به تیمی است که آخرین گل را خورده است.

·         اگر بر اثر شدت ضربه توپ از زمین خارج شود اوت اتفاق افتاده است و تیم حریف بازی را از زیر میله دو آدمکی اش شروع می کند.

·         زمانی که توپ در زیر پای بازیکن تان قرار دارد نباید دست تان را از روی میله بردارید و اگر این اتفاق افتاد نمی توانید از اصل غافل گیری استفاده کنید! یعنی باید حداقل بین دو بازیکن پاس کاری کنید و بعد ضربه تان را بزنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده